Τρίτη 27 Απριλίου 2010
0 Μειώθηκαν τα θανατηφόρα τροχαία στην Ελλάδα το 2009, αλλά…
Ένα χωριό χάνεται, κάθε χρόνο, στους ελληνικούς δρόμους. Μόνο το 2009, 1.464 άνθρωποι άφησαν την τελευταία τους πνοή στην άσφαλτο, ενώ άλλοι 1.671 είναι οι βαριά τραυματίες, που για μια ζωή θα "κουβαλούν" το στίγμα της "κακιάς στιγμής". Από την άλλη, οι ελαφρά τραυματίες, αλλά με βιώματα που θα τούς ακολουθούν για μια ζωή και θα σημαδεύουν τον ψυχικό τους κόσμο, κάθε φορά που ανεβαίνουν σε αυτοκίνητο, διαταράσσοντας την ψυχολογία τους, ήταν 16.683. Αριθμοί που σίγουρα δεν μπορούν να αφήσουν αδιάφορους τους Έλληνες πολίτες, οι οποίοι βλέπουν στον τελικό, τραγικό απολογισμό, έναν πολύ μεγάλο αριθμό νεκρών για μια σχετικά μικρή σε πληθυσμό χώρα, όπως η δική μας....
Το ευχάριστο -όσο μπορούμε να πούμε κάτι τέτοιο, όταν μιλάμε για νεκρούς- είναι ότι τα τροχαία ατυχήματα, σύμφωνα με στοιχεία του Πανελληνίου Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ, γνώρισαν μικρή πτώση το 2009 σε σχέση με το 2008: 1550 νεκροί (πτώση 5,6%), 1886 βαριά τραυματίες (πτώση 11,5%) και 16.685 ελαφρά τραυματίες.
Κύριο μέλημα της Τροχαίας είναι, αυτά τα νούμερα να μηδενιστούν- στο μέτρο του δυνατού- ενώ πολύ σημαντικό ρόλο στην αξιολόγηση των ανωτάτων στελεχών του Σώματος παίζουν, πλέον, τα παραπάνω ποσοστά. Έτσι, το "κυνήγι" της Τροχαίας συνεχίζεται με αμείωτο ενδιαφέρον, προκειμένου να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά το φαινόμενο και ο "πέλεκυς" είναι βαρύς για όσους εμπλέκονται ως υπαίτιοι σε σοβαρά τροχαία ατυχήματα.
Στόχος της Τροχαίας είναι να γίνει ακόμη πιο αποτελεσματική η δράση της, ώστε οι ίδιοι οι τροχονόμοι να μην εισπράττουν μόνο τα παράπονα των πολιτών για στημένους ελέγχους, αλλά και τα εύσημα για τα αποτελέσματα της αστυνόμευσης και την μείωση των ατυχημάτων.
Όπως δείχνουν τα στοιχεία, ελάττωση θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων καταγράφεται στη Σάμο, όπου η μείωση του ποσοστού ήταν 80% (από τους 5 νεκρούς το 2008 στον έναν το 2009), στην Ορεστιάδα, όπου ο "φόρος αίματος" στην άσφαλτο μειώθηκε κατά 61,5% (από 13 νεκρούς το 2008 στους 7 το 2009), στην Αλεξανδρούπολη με ποσοστό 58,3% (από 12 νεκρούς το 2008 σε 5 το 2009), στη Χίο και τη Μαγνησία με ποσοστό 50% (από 8 νεκρούς το 2008 σε 4 το 2009 και από 28 νεκρούς το 2008 σε 14 το 2009 αντίστοιχα) και στην Καστοριά με ποσοστό 44,4% (από 9 νεκρούς σε 5 το 2009).
Από την άλλη, αύξηση του ποσοστού των νεκρών σε τροχαία δυστυχήματα είχαμε στη Λευκάδα, με αύξηση 600% (από έναν νεκρό το 2008 έφθασαν στους 7 το 2009), στην Ευρυτανία με αύξηση 300% (από έναν νεκρό το 2008 στους 4 το 2009), στη Φωκίδα με 150% (από 6 νεκρούς στους 15 το 2009) και στο Ρέθυμνο 142% (από 7 το 2008 στους 17 το 2009). Στα ίδια επίπεδα έμειναν τα αντίστοιχα, θλιβερά νούμερα στην Καβάλα (32 νεκροί), Κέρκυρα (17 νεκροί), Κυκλάδες (14 νεκροί) και Λέσβος (11 νεκροί). Στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, τα ποσοστά γνώρισαν μικρή πτώση (-6% στην πρωτεύουσα, με 327 νεκρούς από τους 348 το 2008 και -9,8% και στη Θεσσαλονίκη από τους 92 νεκρούς το 2008 στους 83 το 2009).
Από τους 1.464 συνολικά νεκρούς που είχαμε το 2009, οι 493 ήταν οδηγοί και οι 152 συνοδηγοί. Συγκεκριμένα, σε συγκρούσεις με άλλο ΙΧ αυτοκίνητο, έχασαν τη ζωή τους 214 οδηγοί και 127 συνοδηγοί, με φορτηγό 24 οδηγοί και 5 συνοδηγοί, με μοτοσικλέτα 243 οδηγοί και 18 συνοδηγοί και από άλλες περιπτώσεις 12 οδηγοί και 1 συνοδηγός. Από εκτροπές του οχήματός τους χάθηκαν 445 οδηγοί και 75 συνοδηγοί, από ανατροπή του ΙΧ αυτοκινήτου 25 οδηγοί και 2 συνοδηγοί, από πρόσκρουση 35 οδηγοί και 7 συνοδηγοί, από σύγκρουση με ζώο 4 οδηγοί και από άλλες αιτίες 2 οδηγοί και ένας συνοδηγός.
Αναλύοντας τις παραβάσεις που σημειώθηκαν το 2009, αξίζει να σημειωθεί ότι οι περισσότερες είχαν να κάνουν με την υπερβολική ταχύτητα (330.186 παραβιάσεις το 2009 από τις 349.417 το 2008, -5,5%), τις παραβιάσεις των επαγγελματικών οχημάτων (111.072 παραβιάσεις από τα 121.800 το 2008, -8,8%), τη μη χρήση ζώνης (77.274 παραβιάσεις το 2009 από τις 86.353 το 2008, -10,5%) και την παραβίαση ερυθρού σηματοδότη (19.558 παραβιάσεις το 2009 από τα 25.537 το 2008, -23,4%). Συνολικά, σημειώθηκαν 706.683 παραβάσεις το 2009 από 786.054 το 2008, σημειώνοντας πτώση 10,1%.
«Αν είναι μάστιγα το κάπνισμα, τότε τα τροχαία δυστυχήματα τι είναι;» αναρωτιέται ο πρώην οδηγός αγώνων-εκπαιδευτής ασφαλούς οδήγησης κ. Ιαβέρης (Τάσος Μαρκουίζος). Και συνεχίζει: «Τα τελευταία 50 χρόνια έχουμε 100.000 νεκρούς και περισσότερους από 2.000.000 τραυματίες στο δρόμο. Κανείς δεν ευαισθητοποιείται για να ασχοληθεί σοβαρά και συνειδητά με το ζήτημα της οδικής ασφάλειας και της παιδείας των οδηγών, ώστε να σταματήσει ο φόρος αίματος στο οδόστρωμα. Η νοοτροπία των Ελλήνων οδηγών είναι αυτή που φταίει κατ' ουσίαν για την εικόνα που παρουσιάζει η χώρα μας. Ακούμε συνεχώς για την έλλειψη υποδομών και την απουσία μέριμνας από πλευράς του κράτους, όμως κανείς δεν κάνει λόγο για την ανοησία του Έλληνα οδηγού, που είναι η ουσιαστική αιτία του προβλήματος».
Ετικέτες
ΕΡΕΥΝΑ ΑΠΕ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου