Η υπουργός διευκρίνισε ότι τίθεται, ως βασική προϋπόθεση για τον διορισμό σε θέσεις μονίμου εκπαιδευτικού προσωπικού ή την πρόσληψη αναπληρωτών, όπου προκύπτουν κενά, πέραν του προβλεπόμενου τίτλου σπουδών η επιτυχία σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ μετά την εξασφάλιση πιστοποιητικού παιδαγωγικής-διδακτικής επάρκειας. Καθιερώνεται δε, τελικός πίνακας κατάταξης εκπαιδευτικών που θα αναμορφώνεται έπειτα από κάθε διαγωνισμό.
Επίσης, καθιερώνεται αξιοκρατικό σύστημα επιλογής στελεχών διοίκησης στην εκπαίδευση από τους σχολικούς συμβούλους και διευθυντές εκπαίδευσης μέχρι τους διευθυντές διθέσιων σχολικών μονάδων.
Τα νέα κριτήρια επιλογής είναι η γνώση του αντικειμένου του υποψηφίου προς άσκηση έργου, η προσωπικότητα και γενική συγκρότηση του υποψηφίου και η συμβολή του στο εκπαιδευτικό έργο από τις θέσεις που είχε υπηρετήσει με βάση αξιολογικές εκθέσεις.
Η κ. Διαμαντοπούλου μίλησε για δραστική μείωση των αποσπάσεων και σε ό,τι αφορά τη λειτουργία των σχολείων από τον Σεπτέμβριο, αφού θα προσληφθούν λιγότεροι εκπαιδευτικοί, έκανε λόγο για «μεγάλο στοίχημα». Είπε ότι «θα δουλέψουν σωστά τα σχολεία, αξιοποιώντας το ωράριο των εκπαιδευτικών» και θα αντιμετωπισθεί η υπεραριθμία.
Κάθε σχολείο θα έχει την «κάρτα» του, ενω καθιερώνεται η αυτοαξιολόγηση του σχολείου στην οποία θα συμμετέχουν εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς.
Η υπουργός επέμεινε στη διετή δόκιμη θητεία εκπαιδευτικών και τον θεσμό του μέντορα κάθε εκπαιδευτικού, διατάξεις με τις οποίες είχαν διαφωνήσει αρκετοί εκπαιδευτικοί.
Πάντως, ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχουν τα όσα πλέον θα διέπουν τις προσλήψεις στα ιδιωτικά σχολεία. Δεν θα γίνονται μέσω ΑΣΕΠ, αλλά οι προς πρόσληψη εκπαιδευτικοί θα πρέπει να διαθέτουν πιστοποιητικό εκπαιδευτικής επάρκειας. Συγχρόνως καταργείται η δυνατότητα απόλυσης 33% των εκπαιδευτικών των οποίων η σύμβαση μετατρεπόταν στον 6ο χρόνο σε σύμβαση αορίστου χρόνου.
Οι συμβάσεις ιδιωτικής εκπαίδευσης μετατρέπονται σε αορίστου χρόνου από το 2ο έτος και όχι από το 6ο, όπως γινόταν έως τώρα, ενώ είναι δυνατή η καταγγελία, από τον εργοδότη, μιας σύμβασης τον χρόνο, ανά ιδιωτική μονάδα, για να καθίσταται αποτελεσματικότερος ο προγραμματισμός.
Τα λεγόμενα κολλέγια, μετονομάζονται σε «Κέντρα Μεταλυκειακής Εκπαίδευσης». Όσο δε για τη βάση του 10, που καταργήθηκε, η υπουργός μίλησε για αναποτελεσματικότητα του μέτρου, όσο χρονικό διάστημα εφαρμοζόταν.
Για τα Πανεπιστήμια προβλέπεται η μείωση του αριθμού των μελών των εκλεκτορικών σωμάτων από 30 σε 15. Επίσης, προβλέπεται σειρά τροποποιήσεων σε σχέση με τους Ειδικούς Λογαριασμούς Κονδυλίων Έρευνας των ΑΕΙ.
Τέλος, σε ό,τι αφορά τα θέματα εκκλησιαστικών γυμνασίων-λυκείων, προβλέπεται να γίνουν συγχωνεύσεις ακόμη και καταργήσεις.
«Με πρωταγωνιστή τον εκπαιδευτικό θα κάνουμε πράξη και θα πετύχουμε τον μείζονα στόχο, που είναι το «Νέο Σχολείο», ένα σύγχρονο σχολείο για τον μαθητή. Όλες ανεξαιρέτως οι ρυθμίσεις υπηρετούν πρώτα και κύρια τον μαθητή και τις δικές του ανάγκες», σημείωσε η υπουργός.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου