Πρόκειται για ένα πολυνομοσχέδιο με τέσσερις θεματικές ενότητες, οι οποίες αφορούν εργασιακά θέματα των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, λίφτινγκ στον Νόμο Πλαίσιο για τη λειτουργία των πανεπιστημίων, αναδιάρθρωση της εκκλησιαστικής εκπαίδευσης και νέο θεσμικό πλαίσιο για τη λειτουργία των κολεγίων. Στο υπουργείο Παιδείας γίνονταν χθες συζητήσεις όλη τη μέρα για το αν στο νομοσχέδιο αυτό θα περιληφθεί και η κατάργηση ή τροποποίηση της πολυσυζητημένης βάσης του 10 για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, κάτι που όμως δεν είχε ξεκαθαρίσει μέχρι αργά το βράδυ. Τροποποίηση σημαίνει για παράδειγμα ότι μπορεί να μειωθεί η βάση στο μισό του μέσου όρου των βαθμών των πρώτων 5 επιτυχόντων σε κάθε τμήμα, ώστε αν π.χ. ο μέσος όρος είναι 17 η βάση να είναι 8,5 και όχι 10. Κατά τις πληροφορίες, θα υπάρξει σήμερα αναφορά στο θέμα αυτό, όμως δεν είναι γνωστό αν η αλλαγή που ετοιμάζεται βάσει της γνωστής εξαγγελίας του ΠΑΣΟΚ για κατάργηση της βάσης θα ισχύσει από τις φετινές εξετάσεις ή από το επόμενο έτος.
Την αύξηση κατά 30% του ορίου των απουσιών που μπορούν να κάνουν οι μαθητές, λόγω των αυξημένων κρουσμάτων της νέας γρίπης που εμφανίστηκαν το προηγούμενο διάστημα, αποφάσισε το υπουργείο Παιδείας. Στην εγκύκλιο που απεστάλη ήδη στα σχολεία επισημαίνεται ότι η ρύθμιση αυτή θα ισχύσει ειδικά και μόνο για εφέτος και αφορά όλες τις κατηγορίες των απουσιών.
* ΕΙΝΑΙ από τους κανόνες της πολιτικής: κάθε κρίση συνιστά και μία ευκαιρία. Γιατί οι συνθήκες που δημιουργούνται διευκολύνουν επιλογές, αποφάσεις και ρήξεις που δεν θα μπορούσαν να υλοποιηθούν σε «κανονικές» περιόδους. Τώρα τις καθιστά αναγκαίες η συλλογική συνειδητοποίηση ότι πρέπει να αλλάξουν τα πράγματα.
ΑΠΟ αυτή την άποψη το νομοσχέδιο για το εκπαιδευτικό σύστημα, που παρουσιάζεται σήμερα σε άτυπη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου, έρχεται στην κατάλληλη στιγμή. Υπάρχει συναίσθηση της ανάγκης για τολμηρή νομοθετική παρέμβαση στον πιο νευραλγικό τομέα της κοινωνικής οργάνωσης.
ΕΠΙΠΛΕΟΝη συγκυρία διαμορφώνει τις πολιτικές προϋποθέσεις για να συζητηθούν με υπευθυνότητα οι προτεινόμενες αλλαγές- σε όλα τα επίπεδα της Παιδείας.
Αυτές τις αλλαγές παρουσιάζει αναλυτικά το ρεπορτάζ των «ΝΕΩΝ» (σελ. 7).
ΟΠΩΣ συνάγεται από τα στοιχεία που παρατίθενται, η κυβέρνηση και η αρμόδια υπουργός φιλοδοξούν να δημιουργήσουν το Νέο Σχολείο.
ΟΙ ΑΛΛΑΓΕΣαφορούν το σύνολο της εκπαίδευσης. Και παρουσιάζονται ενιαία, συνεκτικά και με κοινό σημείο αναφοράς το ανθρώπινο δυναμικό της εκπαιδευτικής κοινότητας: τους διδάσκοντες και τους διδασκομένους.
ΟΠΩΣ θα διαπιστώσει ο αναγνώστης, οι παρεμβάσεις σε κάθε βαθμίδα του εκπαιδευτικού συστήματος είναι πρωτοποριακές και ταυτοχρόνως προσαρμοσμένες σε πραγματικές ανάγκες.
ΓΙΑ εκπαιδευτικούς προβλέπονται αλλαγές και θεσμοί που αναβαθμίζουν τον ρόλο τους, όχι μόνο στο σχολείο, αλλά και στην κοινωνία.
ΕΠΙΠΡΟΣΘΕΤΩΣ το νομοσχέδιο ρυθμίζει παλαιές ακανθώδεις εκκρεμότητες του μεταλυκειακού εκπαιδευτικού τοπίου και της εκκλησιαστικής εκπαίδευσης. ΠΡΟΦΑΝΩΣθα υπάρξουν συμπληρώσεις, διορθωτικές υποδείξεις και νέες προτάσεις. Αλλά στον γενικό προσανατολισμό, αλλά και τις επιμέρους ρυθμίσεις του, το νομοσχέδιο συνιστά πλήρη και βιώσιμη μεταρρύθμιση.
ΔΙΑΜΟΡΦΩΝΕΙτη βάση για το εκπαιδευτικό οικοδόμημα του μέλλοντος, που θα εκπληρώνει την αποστολή του με επάρκεια. Και έτσι πρέπει να το αντιμετωπίσουν τόσο οι εκπαιδευτικοί φορείς όσο και οι πολιτικές δυνάμεις.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου